Masaż sportowy powinien być stałym punktem programu treningowego każdego sportowca. Zaleca się go zarówno sportowcom zawodowym, jak i amatorom, którym może pomóc osiągnąć lepsze rezultaty i poprawić samopoczucie. Dodatkowo wyróżnia się kilka rodzajów masażu sportowego, z których każdy spełnia inną rolę, i daje odmienne efekty. Wyróżnia się masaż sportowy kondycyjny, treningowy, przed zawodami, restytucyjny, przedwysyłkowy i międzywysiłkowy.

Zastosowanie

Masaże sportowe stosowane są powszechnie w rehabilitacji wszelkiego rodzaju kontuzji. Wykorzystuje się je także w odnowie biologicznej. Tego rodzaju zabiegi towarzyszą sportowcom w trakcie budowania formy przed zawodami.

Aby jednak masaż sportowy mógł spełnić zakładaną rolę, łączy się go z innymi metodami terapii manualnej stawów i tkanek miękkich. Tego typu terapeutyczna kombinacja pozwala na pełną realizację planu treningowego oraz uzyskanie wysokiej pozycji w zawodach.

Masaż sportowy vs. masaż klasyczny

Masaż sportowy czerpie z masażu klasycznego. Jego ważnym elementem jest głaskanie (pierwszy i ostatni etap masażu), rozcieranie, wyciskanie, ugniatanie, oklepywanie ciała. Różnice między masażem klasycznym, a masażem sportowym dostrzega się głównie w:

• większej intensywności masażu,
  • czasie wykonania,
  • momencie kiedy jest on przeprowadzany.

Dodatkowo doświadczeni terapeuci wykorzystują techniki dostosowane indywidualnie do sytuacji kondycyjnej zawodnika i uprawianej przez niego dyscypliny sportu.

Rezultaty zabiegu

Masaż sportowy daje możliwość głębokiego oraz szybkiego rozgrzania mięśni oraz całego aparatu więzadłowo-stawowego. Zabieg pozwala na zachowanie optymalnej elastyczności więzadeł, co razem z poprawą kurczliwości mięśni, zmniejsza ryzyko urazów podczas treningu. Ponadto masaż sportowy:

• poprawia metabolizm,
  • pobudza mięśnie do działania,
  • niweluje stres, który może przyczynić się do pogorszenia wyników sportowych.

Tymczasem efektem działania masażu sportowego powysiłkowego jest przywrócenie organizmu sportowca do formy sprzed wysiłku.

Należy podkreślić, że masaż sportowy przeznaczony jest jedynie dla sportowców, dlatego powinny z niego zrezygnować osoby, które nie trenują, ale również pacjenci z chorobą nowotworową, chorobami układu krążenia oraz kobiety będące w cięży.

Cena: 120 zł Umów się na wizytę