Masaż segmentarny jest masażem manualnym wykonywanym rękami masażysty na sucho (bez natłuszczającego ciało olejku). Jego twórcami są dwaj Niemcy Otto Gläser oraz Wilhelm Albrecht Dalicho, którzy na podstawie własnego doświadczenia oraz bazując na pracy innych badaczy opracowali technikę masażu segmentalnego.

Przebieg masażu segmentalnego

Masaż segmentalny, który wykonywany jest w pozycjach leżącej oraz siedzącej, stanowi zespół rękoczynów wykorzystywanych w celu świadomego oddziaływania na wszystkie tkanki i ich zmiany chorobowe. W trakcie jego wykonywania stosuje się techniki popularne w masażu klasycznym. Masaż segmentalny wykorzystuje m.in. głaskanie, ugniatanie, rozcieranie, wałkowanie oraz wibrację. Ważnym elementem zabiegu są specjalne chwyty, do których zalicza się: rolowanie, piłowanie, śrubowanie, posuwanie, pociąganie, sprężynowanie klatki piersiowej.

Podczas tego rodzaju masażu bardzo istotne jest:

• zrezygnowanie z tłustych środków poślizgowych, które nie pozwoliłyby na prawidłowe wykonywanie chwytów,
  • dawkowanie siły bodźca –wynika to z różnic jakie występują pomiędzy poszczególnymi pacjentami,
  • dostosowanie czasu trwania zabiegu do rodzaju schorzenia, obszaru zmian odruchowych poszczególnych tkanek i reaktywności chorego (średni czas zabiegu nie przekracza 30 minut).

Kto powinien skorzystać z masażu segmentalnego?

Masaż segmentalny ma szerokie zastosowanie, jest odpowiedzią na wiele dolegliwości. Głównymi wskazaniami są:

• zaburzenia krążenia (m.in. niedociśnienie tętnicze, niewydolność krążenia),
  • zaburzenia w funkcjonowaniu gruczołów wewnątrzwydzielniczych,
  • zaburzenia układu nerwowego (np. zespół wypadnięcia krążka międzykręgowego),
  • wybrane choroby kręgosłupa, stawów (np. przykurcze stawów, reumatoidalne zapalenie stawów),
  • rozluźnienie napięcia mięśni oddechowych w przebiegu chorób dróg oddechowych,
  • wybrane choroby narządów wewnętrznych (stany po bakteryjnych zapaleniach narządów wewnętrznych),
  • stany pourazowe (skręcenia, zwichnięcia, złamania).

Mimo wszechstronności masażu, istnieją schorzenia, które wykluczają pacjenta z terapii masażem segmentalnym. Do wyjątków tych zalicza się chorobę nowotworową, ostre stany zapalne, ostre bakteryjne zapalenia tkanek i narządów, które wymagają interwencji chirurgicznej oraz przebiegające z wysoką temperaturą zakażenia ogólne.

Cena: 60 zł Umów się na wizytę