Bańka chińska to odmiana bańki próżniowej, która wysysa powietrze pod ciśnieniem. Technikę masażu stosującą bańkę jako narzędzie masujące zaczerpnięto z medycyny ludowej. Dziś zastosowanie tego zabiegu jest zdecydowanie szersze, sprawdza się on jako metoda walki z uporczywą „pomarańczową skórka”, jak i w lecznictwie.

Sposób wykonania zabiegu

Zabieg bańką chińską to technika wykorzystująca możliwość próżniowego zasysania skóry, wraz ze znajdującą się pod nią tkanką. Terapeuta przed rozpoczęciem masażu smaruje ciało pacjenta specjalnym olejkiem, po czym przystawia bańkę do wybranego miejsca na ciele, przyciska i zassaną już bańką wykonuje okrężne ruchy.

Zabieg trwa najczęściej 15-30 minut. W przypadku pacjentów, u których masowane są większe partie ciała, czas ten może wydłużyć się nawet do 1 godz. Masaż bańką powinien być wykonywany w seriach po 10-12 zabiegów, przy czym w jednym tygodniu wykonuje się go zazwyczaj 2 razy. Po zabiegu mogą wystąpić małe wybroczyny, zaczerwienienia, które z reguły wchłaniają się w ciągu najbliższych kilku dni.

Zastosowanie zabiegu w kosmetologii

Bańki chińskie to doskonała broń w walce z cellulitem. Poza ujędrnianiem skóry, masaż bańkami jest pomocny w redukcji tłuszczu z okolic brzucha oraz skutecznie zmniejsza widoczność mało estetycznych rozstępów, które powstają np. w trakcie ciąży. Zabieg ten przyspiesza również przemianę materii, i tym samym wspomaga proces spalania tkanki tłuszczowej.

Masaż bańką w lecznictwie

Masażbańkami chińskimi zalecany jest po intensywnych treningach sportowych. Pozwala on pozbyć się bolesnych zakwasów oraz dolegliwości bólowych będących efektem zmęczenia. Bańki sprawdzają się w leczeniu bólu kręgosłupa, bólu karku oraz stawów i mięśni. Dają ukojenie w bólach migrenowych, są skuteczne w przypadku dolegliwości płucnych. Pomagają łagodzić dolegliwości związane ze stanem zapalnym korzonków nerwowych.

Masaż bańką to zabieg o wszechstronnym zastosowanie, nie oznacza to jednak, że polecany jest on wszystkim. Powinny unikać go osoby, u których stwierdzono choroby skóry, zaburzenia krzepliwości krwi, zakrzepowe zapalenie żył, chorobę nowotworową. Przeciwwskazaniem jest również menstruacja oraz ciąża.

Cena: 60 - 80 zł Umów się na wizytę