Masaż limfatyczny, nazywany również drenaż limfatycznym, jest zabiegiem, w trakcie którego poprzez zastosowanie odpowiednich technik umożliwia się usprawnienie krążenia limfy (inaczej chłonki). Głównym celem masażu limfatycznego jest zmniejszenie ryzyka opuchlizny limfatycznej, oraz pozbycie się problemu estetycznego, jakim jest bez wątpienia cellulit.

Na czym polega drenaż limfatyczny?

Drenaż limfatyczny to masaż uciskowy, w trakcie, którego stymuluje się wybrane obszary ciała. Masaż limfatyczny może odbyć się przy udziale fizjoterapeuty lub specjalistycznego urządzenia.

W trakcie drenażu limfatycznego terapeuta wykorzystuje techniki:

• masażu klasycznego - głaskanie, wyciskanie, rozcieranie, ugniatanie szczypcowe,
  • masażu segmentarnego - rozcieranie koliste,
  • stricte drenażowe, które polegają na ugniataniu przepychającym i uciskach falujących.

Ruchy, które wykonuje fizjoterapeuta w trakcie masażu limfatycznego powinny być płynnie i delikatnie. Drenaż wykonywany jest zawsze w kierunku ujść żylnych.

Wiele gabinetów fizjoterapeutycznych, w których ofercie znajduje się masaż limfatyczny, wykonuje ten zabieg za pomocą specjalistycznej aparatury (np. w formie pasów, które nakłada się na ciało). Warto jednak zauważyć, że tego typu narzędzia masujące nie są w stanie w 100% zastąpić efektywnego masażu manualnego.

W walce z cellulitem i nie tylko

Drenaż limfatyczny nóg to doskonały sposób na walkę z cellulitem. Zabieg usprawnia funkcjonowanie układu limfatycznego, przez co umożliwia bezproblemowe usuwanie zbędnych produktów przemiany materii, toksyn i nadmiaru płynów. Masaż limfatyczny zapobiega niewydolności krążenia obwodowego, szczególnie w przypadku kończyn dolnych. Zalecany jest on kobietom będącym kilka tygodniu po porodzie oraz osobom „walczącym” z :

• powracającym obrzękiem nóg, wynikającym np. z znikomej aktywności ruchowej,
  • dną moczanową,
  • chorobą zwyrodnieniową stawów,
  • otyłością,
  • zaburzeniami troficznymi skóry.

Masaż limfatyczny nie jest zalecany pacjentom chorującym na nowotwory, choroby zakaźne, choroby skóry, gruźlicę. Przeciwwskazaniami jest również zakrzepowe zapalenie żył, żylaki podudzia i ciąża.

Cena: 80 zł Umów się na wizytę