Zadaniem klasycznego masażu leczniczego, jak sama nazwa wskazuje, jest przede wszystkim leczenie. Mimo, że jest on najstarszą metodą leczenia fizykalnego, to wymaga od terapeuty gruntownej wiedzy z zakresu anatomii i fizjologii człowieka. W zależności od wielkości powierzchni miejsca objętego masażem może on mieć formę masażu odcinkowego (głowa, twarz-szyja-dekolt, kark, plecy, brzuch, klatka piersiowa, ramiona, przedramiona, ręce, biodra-pośladki, uda, podudzia, stopy) lub całościowego. Skutkiem ubocznym tego rodzaju masażu jest relaks i odprężenie.

Zasada działania masażu

Podstawowym celem masażu leczniczego, zarówno odcinkowego, jak i całościowego, jest uzyskanie efektu terapeutycznego z uwzględnieniem warunków anatomicznych i fizjopatologicznych pacjenta. Zabieg polega na właściwym ułożeniu chorego oraz stosowaniu klasycznych technik masażu (głaskanie, rozcieranie, ugniatanie, oklepywanie, wstrząsanie i wibracja ), które wpływają na:

• skórę,
  • tkankę podskórną,
  • mięśnie,
  • ścięgna,
  • więzadła,
  • układ nerwowy,
  • układ krążenia,
  • gospodarkę hormonalną,
  • funkcjonowanie narządów wewnętrznych.

Czas trwania masażu leczniczego w dużej mierze jest uzależniony od wielkości okolicy masowanej, trwa od 15 do 90 minut.

Zastosowanie klasycznego masażu leczniczego

Wskazaniem do wykonania masażu całościowego jest między innymi otyłość, stany wyczerpania bez zmian organicznych. Wykorzystywany jest on również w sporcie oraz u pacjentów z nerwicą typu psychogennego. Sprawdza się doskonale w rehabilitacji dzieci, u których stwierdzono krzywicę, hipotonię mięśniową lub nadwaga. Masaż leczniczy znajduje zastosowanie w profilaktyce i leczeniu schorzeń narządu ruchu. Specjaliści polecają go przede wszystkim w dolegliwościach bólowych kręgosłupa, które wynikają z wad postawy, siedzącego trybu życia oraz przeciążeń statycznych i dynamicznych. Masaż leczniczy odcinkowy jest odpowiedni w przypadku rehabilitacji pacjentów:

• borykających się z przewlekłym zapaleniem stawów, więzadeł, torebek stawowych,
  • po długotrwałym unieruchomieniu,
  • z reumatoidalnym zapaleniem stawów,
  • z chorobą zwyrodnieniową kręgosłupa,
  • z przewlekłym zapaleniem mięśni,
  • z zaburzeniem ukrwienia skóry,
  • z dysplazją stawu biodrowego.

Cena: 50 - 100 zł Umów się na wizytę