Najnowocześniejsza terapia przyspieszająca leczenie i redukująca ból.

Leczy wszelkie dolegliwości urazów mięśni szkieletowych. Korzystając z tej metody można osiągnąć wyjątkowo szybko niezwykłe efekty. Terapia tą metodą pozwala skrócić czas powrotu do pełnej sprawności i zdrowia. Działanie jest odczuwalne już po pierwszym zastosowaniu. Terapia wykorzystuje prąd wysokiej częstotliwości 448 kHz powodującej szereg zmian w obrębie tkanek. Modyfikuje przenikalność błony komórkowej, przyspiesza metabolizm i zapotrzebowanie na tlen. Aktywne podniesienie mikrocyrkulacji uzupełnia biostymulację i zaopatruje tkankę w elementy, które ma zregenerować. W trakcie zabiegu pacjent odczuwa przyjemne uczucie ciepła.

Działanie urządzenia Indiba Active wpływa na skrócenie rehabilitacji oraz całego procesu leczenia. Przyspiesza naturalne procesy naprawcze tkanek, działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie. Poprawia ukrwienie, dotlenia i zwiększa przepływ krwi w miejscu oddziaływania. Największa korzyść dla pacjenta to szybkie rezultaty, widoczne nawet po pierwszym zabiegu.

Urządzenie nie ogranicza terapeuty w stosowaniu innych technik, a wręcz jest uzupełnieniem terapii manualnej, poszerzając wachlarz metod terapeutycznych oraz stanowi doskonałe uzupełnienie terapii Manualnej.

Terapia ta, ma bardzo szerokie zastosowanie, przy minimum przeciwwskazań.

Efekty terapeutyczne:

ROZLUŹNIENIE MIĘŚNI

• Efekt natychmiastowego rozluźnienia mięśni opiera się przede wszystkim na na rozszerzeniu naczyń krwionośnych i większe zaopatrzenie tkanek w substancje odżywcze.

REGENERACJA TKANEK

• Poprawa miejscowego metabolizmu tkankowego prowadzi do przyspieszonej regeneracji tkanek miękkich i szybkiego usuwania produktów przemiany materii

REDUKCJA OBRZĘKÓW

• Rozszerzenie tętniczek, rozluźnienie prekapilarów, dzięki czemu miejscowe ukrwienie jest zwiększone, prowadzi do poprawy krążenia limfy , a następnie redukcji obrzęku.

ZNIESIENIE DOLEGLIWOŚĆI BÓLOWYCH

• Wynika z rozluźnienia mięśniowego, redukcji obrzęku i regeneracji tkanek

WSKAZANIA:

• urazy mięśniowe, stawów i tkanek twardych
  • bóle kręgosłupa
  • dysfunkcje powięzi
  • blizny i zrosty pooperacyjne
  • nerwobóle (neuralgie)
  • obrzęki, stłuczenia
  • skręcenia, pęknięcia i złamania
  • naderwania mięśni
  • wszelkie stany zapalne (w tym zapalenie kaletki, torebki stawowej, zapalenie kości i stawów)
  • dna moczanowa (Artretyzm)
  • ograniczenia zakresu ruchomości

PRZECIWSKAZANIA

• Rozrusznik serca
  • Ciąża
  • Przebyta świeża zakrzepica

PRZED ZABIEGIEM:

Podczas konsultacji, fizjoterapeuta dobiera odpowiednią terapię w zależności od stanu pacjenta oraz natężenia dolegliwości. W wielu przypadkach warto połączyć działanie urządzenia INDIBA z terapią manualną. Zapewni to maksymalne zwiększenie efektywności prowadzonej terapii.

PO ZABIEGU:

Pacjent po zabiegu nie powinien zauważyć efektów ubocznych. Po każdym zabiegu wskazany jest kilkuminutowy odpoczynek.

Podsumowanie:

INDIBA wyjątkowo skutecznie uzupełnia terapię manualną eliminując ból przez oddziaływanie na stan zapalny, przyspieszając gojenie, ułatwiając mobilizację, aktywując naturalne procesy naprawcze tkanek.

Stosując terapię INDIBA możemy wyjątkowo skutecznie i niezwykle szybko działać w stanach ostrych (nawet bezpośrednio po urazie) co ma szczególne zastosowanie w medycynie sportowej gwarantując bardzo szybki powrót do pełnej sprawności.

Posługując się tą metodą można niezwykle skutecznie usunąć dolegliwości związane z zespołami bólowymi kręgosłupa (rwa kulszowa), uporczywymi bólami barku czy też np. ostrogi piętowej co pozwala również na ograniczenie stosowanie leków i ich działania ubocznego.

INDIBA to również narzędzie do wspaniałego masażu relaksacyjnego, poprawiającego samopoczucie, wpływając na poprawę krążenia uaktywnienie układu limfatycznego i regenerację tkanek.