Fizjoterapia stanowi integralną część obszaru nauk medycznych, która skupia całą swoją uwagę na pacjencie. Stanowi ona zespół metod wykorzystujących reaktywność organizmu na różne bodźce. Wbrew pozorom nie jest ona młodą dziedziną. Pierwsze wzmianki o korzyściach wynikających z aktywności fizyczne i zastosowania jej w leczeniu schorzeń kręgosłupa znaleźć można w pismach Hipokratesa, który jest autorem zasady, że : „ćwiczenia wzmacniają, a nieczynność osłabia ciało”.

Cele fizjoterapii

Fizjoterapia obejmuje świadczenie usług w sytuacjach, w których czynności ruchowe uległy upośledzeniu w wyniku schorzeń lub urazów, bądź są zagrożone procesami starzenia. Zajmuje się ona przywracaniem w możliwie największym zakresie potencjału czynności ruchowych.

Dzięki zabiegom fizjoterapii procesy gojenia przebiegają szybko i sprawnie. Terapia przywraca odpowiednią elastyczność tkankom. Ponadto mające miejsce w trakcie terapii pobudzanie mięśni:

• ułatwia powrót do zdrowia,
  • zwiększa sprawność i zakres ruchu,
  • zwalcza ból i stan zapalny
  • usprawnia czynności poszczególnych narządów.

Zdrowie w ogromnym stopniu zależy od stylu życia, czyli wszystkich świadomych zachowań i decyzji. Dlatego celem fizjoterapii stała się również profilaktyka, edukacja zdrowotna i kształtowanie prozdrowotnych zachowań.

Szeroki wachlarz zabiegów w naszym gabinecie fizjoterapii

Fizjoterapia sprawdza się w leczeniu chorób układu ruchu, leczeniu układu oddechowego, niewydolności krążenia, oraz przewodu pokarmowego. Stosuje się ją, aby zminimalizować w jak największym stopniu efekty unieruchomienia, wynikającego chociażby z udaru mózgu. Fizjoterapię dzieli się na kilka działów. Stosowany podział wynika z tego, jaki bodziec zostaje użyty. W związku z tym wyróżnia się m.in.:

• elektroterapię – wykorzystującą lecznicze właściwości prądu stałego,
  • Proslim – terapia z wykorzystaniem jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń wspomagających zdrowe odchudzanie oraz kształtowanie i modelowanie sylwetki, w terapii z użyciem Proslim pierwsze skrzypce grają zmienne impulsy elektryczne,
  • ultradźwięki – terapia bazująca na terapeutycznych właściwościach fal ultradźwiękowych o określonej częstotliwości,
  • solux, czyli światłolecznictwo promieniami podczerwonymi za pomocą lampy Sollux,
  • magnetoterapię – terapia z polem magnetycznym o ustalonej częstotliwości,
  • krioterapię – za pomocą zimnego powietrza.

Odpowiedni fizjoterapeuta – klucz do sukcesu

Poza wyborem odpowiedniego zabiegu, który jest w stanie złagodzić skutki przebytego urazu bądź choroby, ogromne znaczenie ma wybór wykwalifikowanego specjalisty. Powierzając to zadanie sprawdzonemu fizjoterapeucie można mieć pewność, że zabieg:

• zostanie przeprowadzony prawidłowo,
  • będzie dostosowany do aktualnej sytuacji pacjenta,
  • nie wywoła efektów ubocznych, które zdarzają się gdy nie weźmie się pod uwagę istniejących przeciwwskazań do jego przeprowadzenia.

Jeśli szukacie właśnie takiego fizjoterapeuty i mieszkacie w Warszawie, dobrze trafiliście. Gabinet Fizjoterapii HolistycznejFizjoSanat, a dokładnie pracujący w nim odpowiednio przygotowani do zawodu eksperci specjalizują się w praktycznej fizjoterapii i rehabilitacji i pomogą Ci stawić czoła dręczącym dolegliwościom.

Fizjoterapeuci z warszawskiego gabinetu FizjoSanat gwarantują indywidualne podejście do każdego pacjenta i do problemów zdrowotnych z jakimi się zmaga.

Elektroterapia

Od dawna znane są przeciwbólowe właściwości prądu elektrycznego, ale dopiero badania przeprowadzone w trakcie ostatnich trzech dekad stworzyły solidne podstawy stosowanej obecnie przez specjalistów elektroterapii.

Dziś elektroterapia, w której przepływ prądu prez ciało pacjenta traktowany jest jako leczniczy bodziec, jest obszerną dziedziną fizjoterapii. Zabiegi wchodzące w jeje skład znajdują szerokie zastosowanie w rehabilitacji , szczególnie w kombinacjii z innymi metodami terapeutycznymi. Doskonale sprawdza się w leczeniu schorzeń układu ruchu oraz schorzeń neurologicznych

Zasada działania elektroterapii

W zabiegach wchodzących w zakres elektroterapii, wykorzystywane jest działanie biologiczne prądu stałego, modulowanych prądów średniej częstotliwości i prądów impulsowych małej i średniej częstotliwości. W trakcie terapii specjalne elektrody transmitujące prąd nakłądane są na odpowiednie miejsca na ciele pacjenta. Pojedyńczy zabieg wykorzystujący właściwości prądu elektrycznjego trwa krótko od kilku do kilkunastu minut, z tym że cała terapia składa się z serii zabiegów wykonywanych w sposób ciągły przez okres kilku dni.

Wdrożenie elektroterapii do rehabilitacji nie nastręcza terapeucie problemów, ponieważ jest ona łatwa do zastosowania. Ponadto stymulacja elektryczna to bardzo skuteczna i całkowicie bezpieczna metoda leczenia bólu. Dodatkowo stosowany w tej terapii prąd rozszerza naczynia krwionośne, przyśpiesza i poprawia procesy wewnątrzkomórkowe, zwieksza dopływ krwi tętniczej do tkanek , przyśpiesza proces gojenia zarówno tkanek miękkich, jak i kości. Warto jednak zaznaczyć, że warunkiem jeje skuteczności jest odpowiednio wczesne włączanie jej w proces leczenia zespołów bólowych o ustalonej etiologii.

W przypadku jakich dolegliwości stosować elektroterapię?

Elektrolecznictwo jest powszechnie stosowane jako składowa leczenia przeciwbólowego, wyjątkiem od tej zasady są stany chorobowe będące przeciwwskazaniem do jego wykorzystania. Zabiego wchodzące w skład elektroterapii stanowią ważną składową kompleksowego leczenia.

• dyskopatii kręgosłupa
  • przewlekłego i ostrego bólu kręgosłupa
  • chorób reumatycznych
  • choroby zwyrodnieniowej stawów