Wśród bardziej nieznośnych źródeł bólu jest kręgosłup. Schorzenia kręgosłupa, którym towarzyszy ból, dotyczą coraz większej liczby osób, bez względu na płeć i wiek. Wbrew pozorom miewają je zarówno osoby starsze, jak i bardzo młodzi ludzie cierpiący np. z powodu skoliozy. Szacuje się, że aż 60-90% społeczeństwa przynajmniej raz cierpiało z powodu bólu kręgosłupa. Występuje on na skutek przeciążenia, pracy w niewłaściwej pozycji, ale bywają również objawem wrodzonych wad postawy.

Niełatwa walka z dolegliwościami bólowymi

Bóle pleców, których etiologia może być wielokierunkowa, bardzo często uniemożliwiają normalne funkcjonowanie, a walka z nimi nie należy do najłatwiejszych. Zazwyczaj leczy się je objawowo. Najczęściej stosowaną metodą służącą łagodzeniu bólu kręgosłupa szyjnego, odcinka piersiowego, bólu dolnego odcinka kręgosłupa, jest farmakoterapia. Dostosowane do indywidualnych potrzeb tabletki przeciwbólowe oraz plastry rozgrzewające znaleźć można w apteczce większości osób uskarżających się na bóle kręgosłupa. Warto jednak podkreślić, że nie jest to jedyny i najlepszy sposób pokonania dolegliwości bólowych w tych okolicach. W ostatnich latach rosnącym gronem zwolenników, zwłaszcza w Europie Zachodniej, USA i Australii, cieszy się terapia manualna.

Technika leczenia za pomocą rąk terapeuty

Wbrew pozorom terapia manualna zaliczana jest do profesjonalnych i uznanych na świecie metod rehabilitacji. Zajmuje ona kluczowe miejsce w medycynie akademickiej. Wykorzystująca zdolności rąk człowieka terapia manualna nie zajmuje się wyłącznie „nastawianiem” kręgosłupa. Opiera się ona na:

• diagnostyce problemu, w ramach której wykonywane są badania ogólne, badania manualne i testy ruchowe,
  • terapii, w której stosowana jest szeroka gama technik manipulacji, mobilizacji, trakcji, kompresji, terapii tkanek miękkich i terapii nerwowo-mięśniowych.
  • edukacji pacjenta.

Do kogo adresowana jest terapia manualna?

Głównym celem terapii jest uśmierzenie dolegliwości bólowych poprzez usunięcie nieprawidłowości w ułożeniu kręgów. Składająca się z wizyty diagnostycznej i 2-3 wizyt kontrolnych technika rozpoczyna się od odpowiednio dobranych ćwiczeń, które w razie konieczności uzupełnia się terapią manualną wykorzystującą naturalne możliwości ciała pacjenta. Polega ona na poddawaniu kręgów odpowiednio dobranym siłom wywołującym ich łagodne ruchy. Wykonywane w trakcie zabiegu uciski i pchnięcia przypominają tzw. wymuszoną gimnastykę.

Technika ta może przynieść ulgę nawet u osób borykających się z silnymi dolegliwościami bólowymi. Sprawdza się m.in. w leczeniu:

• skoliozy,
  • dyskopatii kręgosłupa,
  • kręczu szyi,
  • rwy kulszowej,
  • mrowienia i drętwienia kończyn wynikającego z problemów odkręgosłupowych.

Efekty terapii manualnej

Jest to całkowicie nieinwazyjna, i jednocześnie bezpieczna i bezbolesna technika, której stosowanie nie wiąże się z żadnymi przykrymi efektami ubocznymi. Rezultaty jej stosowania w dużej mierze zależą od wykonującej ją osoby, która musi dysponować wiedzą z zakresu podstaw medycyny i znajomością anatomii człowieka. Terapia manualna skutkuje:

• zmniejszeniem bólu,
  • zwiększeniem zakresu ruchomości,
  • poprawą biomechaniki ruchu,
  • widoczną poprawą w zakresie postawy ciała,
  • poprawą pracy narządów wewnętrznych, których funkcja może być zaburzona blokadą w obrębie stawów kręgosłupa.

Dostosowana do stanu i potrzeb pacjenta technika manualna przyczynia się do skrócenia czasu leczenia, w niektórych przypadkach pomaga uniknąć operacji. Metoda, o której mowa wyróżnia się dużą skutecznością, bowiem większość pacjentów poddanych terapii żegna się z dolegliwościami bólowymi kręgosłupa na zawsze.

Zalecenia, o których warto pamiętać

Sukces tej techniki rehabilitacji zależy w dużej mierze od zaleceń, które należy bezwzględnie przestrzegać po zakończeniu terapii. Aby nie zaprzepaścić osiągniętych przez fizjoterapeutę efektów należy stosować się do wskazówek dotyczących później zalecanych ćwiczeń. Ważne jest również, aby zadbać o sposób wykonywania codziennych czynności, np. przyjmowania odpowiedniej pozycji w trakcie pochylania się. Pacjenci będący pracownikami biurowymi większą uwagę muszą przykładać do sposobu siedzenia, jakości używanego krzesła/fotela. Ta sama zasada dotyczy kierowców, spędzających codziennie „za kółkiem” wiele godzin.

Cena: 150 zł (lub pakiet 10 zabiegów 1300 zł) Umów się na wizytę